Daugiau negu pusė visų pasaulio krovinių yra gabenami jūriniuose konteineriuose vandens keliais. Šis krovinių gabenimo būdas populiarus dėl žemesnių kainų už logistikos paslaugas, dėl galimybės gabenti itin didelių gabaritų ir svorio krovinius bei dėl krovinio saugumo rodiklių. Žinoma, svarbu pasirinkti patikimą logistikos įmonę, kuri savo darbą atliks nepriekaištingai. Rasti daugiau informacijos ir pasinaudoti profesionalios tarptautinės logistikos įmonės „Ingstad & Co“ pasiūlymais galite šioje interneto svetainėje:
https://ingstad.lt/logistikos-paslaugos/kroviniu-gabenimas-jura-fcl-lcl/ . Ir nors visus rūpesčius, susijusius su krovinio gabenimu patikėsite profesionalams, galbūt jums bus aktuali informacija apie jūrinius konteinerius ir kaip maksimaliai išnaudoti jų plotą. Štai keletas patarimų.
- Jūrinių konteinerių rūšys
Dažniausiai naudojami penkių tipų jūriniai konteineriai, kurių vidaus aukštis yra apie 2,5 m, plotis – apie 2,3 m, o ilgis nuo 5,8 m iki 12 m., priklausomai nuo konteinerio rūšies. Jūriniais konteineriais gabenamo krovinio svoris gali siekti iki 30 tonų, tačiau dažniausiai apsiribojama iki 20 tonų svoriu, nes po kelionės jūros keliu kroviniai gabenami sausumos keliais.
- Krovinio pakrovimas
Kroviniai konteineriuose kraunami ant pramonių palečių, kurių matmenys yra 1 m x 1,2 m. Norint maksimaliai išnaudoti jūrinio konteinerio plotą, ant palečių krovinius rekomenduojama krauti taip, kad neliktų laisvos, neišnaudotos vietos. Paletes konteineryje taip pat patariama krauti vieną ant kitos, nepaliekant nepanaudoto ploto.
- Jūrinio konteinerio svoris
Prieš pakraunant jūrinį konteinerį į laivą siuntėjas privalo pateikti VGM deklaraciją. Šiame dokumente turi būti nurodytas tikslus pakrauto jūrinio konteinerio svoris. Tai galima padaryti specialia technika pasvėrus pakrautą jūrinį konteinerį arba apskaičiuoti susumavus krovinio, palečių, kitų pakavimo medžiagų ir tuščio konteinerio svorius. Dažniausiai tai atlieka krovinio gabenimo paslaugą teikianti įmonė.