Ar reikalingas dar vienas aerouostas Lietuvoje?

 

Lietuva – oro uostų kraštas, kurioje yra bent 4 gan dideli oro uostai, iš kurių trys – tarptautiniai ir skraidina keleivius. Tai Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai. Šiaulių oro uostas yra kol kas krovininis-karinis, tačiau jame įrenginėjama keleivių vežimo infrastruktūra (jau įrengta dalis keleivių terminalo). Ar iš tikrųjų tiek oro uostų Lietuvai reikia? O gal jų yra per mažai, nes kiekvienas Lietuvos regionas turi turėti po pilnavertį aerouostą?

 

Aerouostas yra gana sudėtinga infrastruktūra, kurioje dirba įvairių sričių specialistai. Kauno aerouoste dirba apie 300 žmonių, Vilniaus – dar daugiau. Ar gerų specialistų oro uosto darbams pakanka Lietuvoje? Sudėtinga atsakyti.

 

Vienas iš pagrindinių faktorių renkantis į kurį aerouostą skristi yra susisiekimas su kitais miestais ir turistiniais objektais. Jei aerouostas yra ne pagrindiniame šalies verslo centre (Lietuvoje tai sostinė Vilnius, tačiau Olandijoje – didžiausi miestai Amsterdamas ir Roterdamas, bet ne sostinė), greičiausiai jame ir išaugs didelis ir aktyvus oro uostas, su susisiekimu didelių problemų nėra. Oro uostui įsikūrus toliau nuo pagrindinių verslo traukos objektų labai svarbus tampa susisiekimas. Štai pavyzdžiui Kauno oro uostas yra šalia trečio pagal svarbą verslo centrą Lietuvoje (pirmas – Vilnius, antras – Klaipėda su savo uostu ir trečias – Kaunas su visa pramone). Be to iš Kauno iki Vilniaus yra 100 kilometrų – 1 valanda kelionės automobiliu.

 

Prieš keletą metų buvo iškilusi diskusija apie Lietuvos orouosto sukūrimą tarp Vilniaus ir Kauno kažkur Kaišiadorių rajone. Tas aerouostas turėtų atsirasti plikame lauke, kuriame būtų galima užtikrinti visas skrydžių saugumo priemones ir reikalavimus bei nutiesti ilgesnius pakilimo takus, nei turi dabar Vilniaus ir Kauno oro uostai. Tai svarbu norint priiminėti Boeing 777 tipo lėktuvus, kurie yra skirti transatlantiniams skrydžiams, reikia turėti pakankamai ilgus pakilimo takus tokiems galingiems ir dideliems orlaiviams. Aerouostas turėtų būti netoli greitkelio Vilnius-Kaunas, taip pat iš abiejų miestų turėjo būti nutiestos specialios bėgių linijos naujoviškiems traukiniams, kuriais greitai ir be sustojimų būtų galima pasiekti tiek Kauną, tiek Vilnių. Tuo tarpu Vilniaus ir Kauno oro uostai turėtų būti naikinami arba palikti nedideliems artimiems skrydžiams arba net privatiems mažiems lėktuvams.

 

Ar reikalingas toks aerouostas Lietuvai? Bijau, kad nelabai, nes Lietuva neturi tiek keliaujančių. Nebent taptume žemų mokesčių šalimi ir čia norėtų steigtis daugybė tarptautinių kompanijų, tada taip, Lietuvai prireiktų tokio oro uosto, kuriame būtų vykdomi transatlantiniai skrydžiai.

 

Lietuva pakankamai turi oro uostų, kurie vienas nuo kito yra nutolę vos per 200 kilometrų. Mums, lietuviams, toks atstumas yra didelis, tačiau užsieniečiams iš Ispanijos, Vokietijos, Prancūzijos ar JAV tai juokingi atstumai, kuriuos kas rytą jie įveikinėja važiuodami į darbą. Taigi atskridus į vieną oro uostą, turistai laisvai ir be didelio diskomforto kelionėse gali pasiekti visas Lietuvos vietas. Apsitvarkykime savo 4 oro uostus ir jų pilnai pakaks užsienio turistams ir lietuviams keliauti lėktuvais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *