Odontologinės paslaugos yra plačios srities pavyzdys. Plati ši sritis ne tik dėl puikiai išvystyto odontologijos klinikų tinklo (jų kiekviename mieste ne po vieną ir ne po dvi), bet ir dėl daugybės skirtingų procedūrų.
Pavyzdžiui, jei suskaudo dantį, bus reikalinga apžiūra. Net jei danties neskauda, profilaktinė apžiūra yra taip pat naudinga. Dargi reikia paminėti profesionalią burnos higieną. O kur dar plombavimas, endodontinis gydymas, protezavimas ar kt.? Ką ir kalbėti apie tai, kad protezavimo rūšių – ne viena…
Trumpai tariant, tai nepaprastai plati sfera, kurioje dirba tikri savo srities specialistai – nuoširdūs, mandagūs, kruopštūs ir nuolat besistengiantys kokybiškai išgydyti dantis.
Kokiu pavyzdžiu reikėtų vadovautis?
Pacientų lūkesčiai nevienodi. Gal netgi reikėtų sakyti ne „lūkesčiai“, o mintys, besisukančios galvoje. Tarkime, jei ankstesnė patirtis pas gydytoją nebuvo labai gera, tai tikėtina, kad kirbės įvairios, prieštaringos mintys. O jei situacija atvirkštinė, tai ir nusiteikimas kitoks.
Vienas žmogus apsilanko pas gydytoją kas pusmetį, ramiai pasitikrina, ar viskas gerai, ir džiaugiasi sveikais dantimis. O štai kitas laukia kelerius metus, vis neturi laiko, delsia. Pirmasis pavyzdys, be abejo, sufleruoja, kad situacija kur kas geresnė. Galima teigti, kad šiuo pavyzdžiu ir reikėtų vadovautis.
Klausimai ir atsakymai; bendravimas
Odontologijoje gausu klausimų ir atsakymų. Tarkime, jei reikalingas dantų implantavimas, kils ne vienas klausimas tiek dėl pačios procedūros, tiek dėl implantų kokybės, tiek dėl režimo po procedūros ir t. t. Todėl pagrįstai galima teigti, jog odontologams reikalingi puikūs bendravimo įgūdžiai, gebėjimas išaiškinti, kur, kas ir kaip. Jei specialisto būtų paklausiama dėl kokios nors procedūros, o šis atsakytų „netrukdyk, viską pamatysi“, tai atrodytų mažų mažiausiai keista. Sakytumėte, kad tai nemandagu, neprofesionalu. Gera žinoti, kad tokia situacija nėra reali (arba bent jau itin reta).
Profesionalumas – būtinas
Kalbant apie odontologines paslaugas būtina užsiminti apie profesionalumą. Tai nėra tik tuščia sąvoka, kurią čia minėtume dėl grožio. Anaiptol! Tai labai svarbu, o įsitikinti galima apsilankius odontologijos klinikos „Odontėja“ interneto svetainėje https://odonteja.lt/.
Profesionalas – ne tas, kuris gali išbalinti dantis per rekordiškai trumpą laiką. Ir ne tas, kuris giriasi stulbinamai tviskančiu kabinetu. Nes atsakingos paslaugos prasideda ne nuo greičio rekordų ar prabangaus įvaizdžio. Antra vertus, gydytojas turi kruopščiai susidėlioti vizitus, kad pakaktų laiko kiekvienam pacientui. O kabinetas… na, kuo jis tvarkingesnis, kuo geriau įrengtas, tuo ir pačiam gydytojui maloniau dirbti, ir pacientams patogiau, ir, žinoma, gydymas kokybiškesnis.
Koks ryšys tarp kabineto įrengimo ir kokybiškų paslaugų? Ryšys net labai stiprus: specialistas gali dirbti patogiau, ergonomiškiau, naudotis kokybiška įranga; pacientai jaučiasi patogiau; paslaugos labiau užtikrintos; apskritai odontologinė kultūra aukštesnė.
Kultūra čia paminėta ne be reikalo. Kultūringai teikiamos paslaugos – variantas, kurio ne tik pageidaujama; tai variantas, kuris yra būtinas. Tai galioja tiek kalbant apie odontologų mandagumą, tiek apie kruopštų darbą. Šie dalykai prisideda prie profesionalumo.